Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



Groepsopdracht Fase 2

-          Wat is een concept?
Een concept is een idee wat de huidige situatie verbeterd of verrijkt.

-          Wie bedenken concepten?
Hoewel eigenlijk iedereen een concept kan bedenken, wordt dit vaak door Conceptontwikkelaars gedaan.  

-          Wanneer is een concept geslaagd?
Een concept is geslaagd als het aanslaat bij het publiek en mensen er dus gebruik van gaan maken.

-          Hoe bescherm je concepten?
Je beschermt je concept met auteursrecht. Hierdoor weet men dat het van jou afkomstig is.

-          Waarom kopen mensen nieuwe concepten?
Men koopt nieuwe concepten omdat ze toe zijn aan vernieuwing.

-          Welke opvallende concepten zie je nu?
Opvallende concepten van nu zijn het Senseo apparaat, plastische chirurgie, Dinnershow dreamslive, Mary Poppins, Internet bankieren, festivals, 3D televisie, Skype en de Ipad.

-          Hoe sluiten deze concepten aan op huidige trends?
Al de concepten maken onderdeel uit van de trends die nu gelden. Een concept kan niet werken als het niet binnen de trends van nu ligt.

-          Welke conceptontwikkelaars/ontwerpers ken je?
Joop van de Ende, Steven Spielberg, John de Mol, Wim Honders en Harry de Winter.