Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



zaterdag 23 oktober 2010

Marisa: Goede Conceptlancering

Cup-A-Soup is een merk van de soepen van Unox. De soep zit als poeder in een zakje waar je heet water moet toevoegen om het tot een kant- en- klare (drank)soep te maken. Het is een simpel soepje maar iedereen kent de slogan die er bij hoort wel; ‘’4 uur Cup-A-Soup, dat zouden meer mensen moeten doen!’’


Cup-A-Soup werd in plaats van een voorgerecht gepresenteerd als een tussendoortje. Er werd door middel van een commercial op tv een bepaalde sfeer gemaakt op de werkvloer, waardoor Cup-A-Soup ook geschikt werd voor op het werk.
Dit ging samen met Cup-A-Soup automaten voor op kantoor. Er werd gebruik gemaakt van de medewerking van een bekende Nederlander, Ruben van der Meer.
Hier is een link van de bekende reclame;


http://www.youtube.com/watch?v=mxPzFe0D730




Deze conceptlancering is zeer geslaagd, aangezien er een hoge emotionele waarde aan de Cup-A-Soup is toegevoegd. Dit is gedaan via de commercials op tv, maar ook via de website en op de radio. Cup-A-Soup pept je op als je op je werk bent, en geeft je een rustig momentje voor als je thuis bent. Dit is ook het eerste wat je op de website tegenkomt, samen met het bekende klokje. Met deze dingen bereiken ze een breed publiek.
De laatste aantal jaren gaat Cup-A-Soup ook mee met de trend van Gezondheid: Er is nu ook Cup-A-Soup minder zout en Cup-A-Soup helder verkrijgbaar, welke minder calorieën heeft.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten