Goede lancering: Volkswagen win een broer of zus
Het concept dat volkswagen wil lanceren zijn 2 nieuwe auto’s. Namelijk de nieuwe Touran en Sharan. Dit zijn beide erg ruime auto’s. Genoeg ruimte voor het hele gezin dus.
Nu hebben ze als lancering de campagne ‘win een broer of zus’. Hiermee win een beroemd iemand voor een dag. De link tussen het concept en de campagne is dat de nieuwe auto’s genoeg ruimte hebben en er dus makkelijk nog iemand bijpast.
Nu hebben ze als lancering de campagne ‘win een broer of zus’. Hiermee win een beroemd iemand voor een dag. De link tussen het concept en de campagne is dat de nieuwe auto’s genoeg ruimte hebben en er dus makkelijk nog iemand bijpast.
De Volkswagen staat bekent als familie auto. Hun familie is als het ware uitgebreid met 2 nieuwe modellen auto’s. Nu vind het bedrijf dat uw familie ook uit mag breiden, het past immers toch in die nieuwe auto. Maar u breid niet uit met een baby maar met een beroemd persoon.
Dat u uitbreid met een beroemd persoon is niet zomaar. Dat maakt het geheel leuker voor de consument. Wie wil nou niet een dag met zijn of haar idool spenderen? De idolen zijn de profvoetballer Elia en de tv ster Spongebob en de cast van Het huis Anubis. Deze 3 idolen zijn kindgericht van de Touran en Sharan blijven familie auto’s.
gebruikte actuele bronnen: - http://www.volkswagen.nl/gezinsuitbreiding/
- http://www.trotsevaders.nl/2010/10/19/win-een-beroemde-broer-of-zus-bij-volkswagen/
- Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren – Fons Maenhoudt
Geen opmerkingen:
Een reactie posten