Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



zaterdag 23 oktober 2010

Maartje: Slechte Conceptlancering

Goede lancering:  Volkswagen win een broer of zus
 Het concept dat volkswagen wil lanceren zijn 2 nieuwe auto’s. Namelijk de nieuwe Touran en Sharan. Dit zijn beide erg ruime auto’s. Genoeg ruimte voor het hele gezin dus.
Nu hebben ze als lancering de campagne ‘win een broer of zus’. Hiermee win een beroemd iemand voor een dag. De link tussen het concept en de campagne is dat de nieuwe auto’s genoeg ruimte hebben en er dus makkelijk nog iemand bijpast.
 De Volkswagen staat bekent als familie auto.  Hun familie is als het ware uitgebreid met 2 nieuwe modellen auto’s. Nu vind het bedrijf dat uw familie ook uit mag breiden, het past immers toch in die nieuwe auto. Maar u breid niet uit met een baby maar met een beroemd persoon.
 Dat u uitbreid met een beroemd persoon is niet zomaar. Dat maakt het geheel leuker voor de consument. Wie wil nou niet een dag met zijn of haar idool spenderen? De idolen zijn de profvoetballer Elia en de tv ster Spongebob en de cast van Het huis Anubis. Deze 3 idolen zijn kindgericht van de Touran en Sharan blijven familie auto’s.
gebruikte actuele bronnen:  
- http://www.volkswagen.nl/gezinsuitbreiding/
- http://www.trotsevaders.nl/2010/10/19/win-een-beroemde-broer-of-zus-bij-volkswagen/
- Trends herkennen, begrijpen, gebruiken, creëren – Fons Maenhoudt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten