Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



zondag 3 oktober 2010

Daniël: Fout Concept Van Nu

Heinz groene tomaten ketchup
 
Bah, groene ketchup…
Ik weet nog dat me vader een keer leuk wilde doen en met een fles groene ketchup thuis kwam.
‘’Huh wat is dat dan, ó dat is die rare groene ketchup!?’’

In 2004 had Heinz had wat nieuws bedacht, de ketchup moest groen zijn. Ze hadden een onderzoek waarbij kinderen mochten kiezen in welke kleur ze hun ketchup het liefst zagen.
Ondanks dit voorafgaande onderzoek werd de groene ketchup nooit een succes en werd het product al snel weer uit de schappen gehaald.

Ik heb de ketchup zelf ook geproefd en ja met je ogen dicht smaakt het precies hetzelfde als de oude vertrouwde variant. En dat is nou juist het probleem geweest, ‘oud en vertrouwd’ we zijn nou eenmaal gewend aan rode ketchup en zo hoort het ook!

Heinz had natuurlijk gehoopt op een denderend succes, het was iets nieuws, een nieuw idee. Ze hadden onderzoek gedaan en kinderen vonden het lekker. Maar het product is uiteindelijk geflopt door gebrek aan promotie en de onnatuurlijke kleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten