AXE
Axe heeft een goed concept. De doelgroep is bij AXE helemaal duidelijk. Mannen, voornamelijk jonge mannen.
‘Spray more, get more’ de slagzin waarop wordt bedoeld “Hoe meer deodorant je opspuit hoe meer vrouwen je krijgt”. Nogal simpel natuurlijk, maar het werkt ontzettend goed.
‘Spray more, get more’ de slagzin waarop wordt bedoeld “Hoe meer deodorant je opspuit hoe meer vrouwen je krijgt”. Nogal simpel natuurlijk, maar het werkt ontzettend goed.
De verschillende reclames die AXE maakt draaien altijd maar om een ding. Een man gebuikt de deodorant en hij krijgt direct de mooiste vrouwen. Dit is het ‘AXE effect’.
De meeste mensen bezien deze reclame met de nodige humor. Het spreekt aan. De boodschap is duidelijk, het is zeer aantrekkelijk en het komt geloofwaardig over.
Het effect van de spraakmakende reclame is voor AXE heel belangrijk geweest. Ze hebben daar succes mee en bijna iedereen kent het product. Met dit succes kregen ze de kans om AXE in andere landen te introduceren met als gevolg: nog meer succes.
AXE werd in Frankrijk gelanceerd in 1983 en is daarna enorm gegroeid. Maar bij AXE blijft het niet alleen bij de deodorant. Je hebt sinds kort ook AXE shower gel, aftershave en shampoo...
In België is Axe door consumenten, MTV en TMF verkozen tot de Coolest Deodorant Brand. En dat is toch best knap. Als je kijkt naar het feit dat het succes van de deodorant eigenlijk alleen te danken is aan de goede reclame en lancering.
Want AXE is tenslotte maar een deodorant met een geurtje.. niks nieuws en niks bijzonders. Maar wel enorm succesvol!
Want AXE is tenslotte maar een deodorant met een geurtje.. niks nieuws en niks bijzonders. Maar wel enorm succesvol!
Onderzoekers aan de universiteit van
Liverpool in Groot-Brittannië hebben wetenschappelijk bewezen dat het ‘Axe Effect’ daadwerkelijk bestaat.
(een volgens Unilever bewezen feit.)
Tot slot nog een filmpje van de bekende reclame:
http://www.youtube.com/watch?v=I9tWZB7OUSU
Geen opmerkingen:
Een reactie posten