Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



zondag 3 oktober 2010

Maartje: Fout Concept Van Nu

Fout Concept: Groene Ketchup
Groene Ketchup was een idee van Heinz. Ze wilde het oude vertrouwde idee van rode ketchup eens opfrissen met een nieuwe kleur. Groen. Ze dachten zo de aandacht van kinderen te trekken en zo meer verkopen. Maar kinderen zij niet degene die de boodschappen doen. Dit zijn de ouders. En die vonden het idee van groene ketchup maar vies. Men had ook het idee dat het anders smaakte maar dat was niet zo. Maar groen werd geassocieerd met vies. En dus niet gekocht. 
Ook is er maar weinig reclame voor geweest. Te weinig promotie voor iets heel nieuws, en Nederlands vinden het al moeilijk om iets nieuws te proberen. Wat de boer niet kent, eet hij niet.
Het concept groende ketchup kwam in mij op doordat ik ketchup at en me herinnerde dat er ooit ook groene ketchup was. Waar is dat gebleven? Na wat research bleek dat dit geflopt was. En daar, een fout concept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten