Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



zondag 3 oktober 2010

Maartje: Concept Uit Het Verleden

Concept verleden: Gouden Kooi
De gouden Kooi is een concept bedacht door John de Mol voor zijn zender Talpa. Het idee is dat een aantal mensen in een huis zitten en dan 24-7 worden gefilmd door middel van webcams. Het is de bedoeling dat men elkaar het huis uitpest zodat de kandidaten uiteindelijk het huis verlaten door weggestemd te worden door mede kandidaten of de kijkers thuis. De uiteindelijke winnaar wint het huis. Een enorme villa.
Het concept werkt omdat mensen geïnteresseerd zijn in het leven van anderen. Zo bestaan er vele andere reallifesoaps. Doordat er verschillende kandidaten zijn creëer je fans. Men heeft een favoriet in het huis en hoopt dat diegene wint.
Door het vele gescheld en geweld dat er wordt gebruikt in het programma choqueert het mensen. Op die manier wordt er veel over het programma gepraat en gaan steeds meer mensen het kijken.
Door het succes van het programma in Nederland werd het concept aan verschillende landen doorverkocht.
Ik heb voor het concept de Gouden Kooi gekozen omdat ik het herinner als een zeer goed lopend programma. Iedereen keek ernaar en ook iedereen had het erover. Keek je dit programma niet, kon je ook niet meepraten op school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten