Goede conceptlancering
The Voice of Holland
The Voice of Holland is weer een nieuw talentenjacht die wordt uitgezonden op de Nederlandse televisiezender RTL 4.
Ook in deze talentenjacht programma, zijn ze opnieuw opzoek naar Nederlands zangtalent. Wat dit programma anders maakt dan de anderen, zijn de ‘blind auditions’, bij de voorrondes. Na een strenge voorselectie moeten de kandidaten dus voor de juryleden, blind auditie doen. Tijdens deze auditie zitten de juryleden met de rug naar de kandidaten toe. Dat houdt in dat de jury alleen op de stem kunnen oordelen in plaats van het totale plaatje. It’s all about the voice!
The Voice of Holland is weer een nieuw talentenjacht die wordt uitgezonden op de Nederlandse televisiezender RTL 4.
Ook in deze talentenjacht programma, zijn ze opnieuw opzoek naar Nederlands zangtalent. Wat dit programma anders maakt dan de anderen, zijn de ‘blind auditions’, bij de voorrondes. Na een strenge voorselectie moeten de kandidaten dus voor de juryleden, blind auditie doen. Tijdens deze auditie zitten de juryleden met de rug naar de kandidaten toe. Dat houdt in dat de jury alleen op de stem kunnen oordelen in plaats van het totale plaatje. It’s all about the voice!
De bedenker van het programma is John de Mol. Het effect dat dit programma op Talpa Producties heeft, is dus denk wel groot. Omdat, het een heel succesvol programma is geworden, met tot nu toe wekelijks veel kijkcijfers.
Ik vind dit een goede conceptlancering, omdat al maanden van te voren promotie werd gemaakt over het programma. Op de televisie kwamen er vaak reclames, met al stukjes over de ‘blind auditions’. Door de promotie, heeft het de kijker(de consument) nieuwsgierig gemaakt. En dat heeft het er tot geleid dat er nu wekelijks 3miljoen mensen zitten te kijken naar het programma. Het is dus heel populair geworden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten