Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



zondag 3 oktober 2010

Kara: Conceptontwikkelaar


Joop van de Ende is op 23 februari 1942 geboren in Amsterdam. Hij heeft een opleiding tot technisch tekenaar gevolgd maar wordt erg aangetrokken tot door theater. Na de jaren 70 maakt van de Ende verschillende televisie progammas die succesvol zijn. Denk aan Goede Tijden, Slechte Tijden en Bigbrother.
Joop van de Ende heeft in zijn leven een aantal goede en slecht concepten gelanceerd, vooral in de televisie en theater industrie. [1]
In de jaren 90 wilde van de Ende doorbreken op Broadway met de muzikal ‘Cyrano’  helaas wordt dit een flop en daardoor lijdt hij grote verliezen. In 1994 gaat van de Ende samenwerken met zijn grootste concurent, John de Mol. Door deze samenwerking stijgt de invloed van zowel Joop van de Ende als van John de Mol. Samen worden zij Endemol. [2] Joop van de Ende heeft ook veel tegenslagen gehad. Doordat van de Ende altijd maar bleef doorgaan heeft hij veel respect gewonnen in de loop van de jaren. 
Van de Ende brengt programma's op televisie die vernieuwend zijn en die in korte tijd heel populair worden, denk aan Bigbrother. Er zijn nu tientallen programma's die lijken op Bigbrother. Een ander misschien nog wel bekender progamma van van de Ende is Goede Tijden, Slechte Tijden. Nu nog is GTST een grote Nederlandse hit op de televisie.
Naar mijn mening werkt van de Ende op een aparte manier om zijn concepten op de markt te brengen. Van de Ende komt met een vernieuwd idee dat hij presenteert. Hij begint boven aan de piramide (zoals bijvoorbeeld bij Bigbrother) maar eigenlijk geeft hij wat mensen willen zien, hij voelt aan wat mensen boeit. Van een microtrend naar megatrend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten