Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



vrijdag 10 september 2010

Marisa: Trends Van Nu

Navigatiesysteem een systeem die routes laat zien voor de automobilist, maar ook voor de fietser en wandelaar. Tom Tom is een Nederlandse fabrikant van navigatiesystemen. Het is Europa’s grootste en wereldwijd een van de marktleiders van navigatietoepassingen.  





In 1991 begonnen Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen het bedrijf Palmtop. Het bedrijf Palmtop ging toepassingen ontwikkelen voor de eerste generatie handheld computers. In die tijd waren de meeste toepassingen voor zakelijk gebruik, maar later werd duidelijk dat particulieren ook behoefte hadden aan personal organisers. Het kost veel minder tijd en werk om je navigatiesysteem aan te zetten dan de route op de kaart of op internet te zoeken. Palmtop begon kleine commerciële applicaties te ontwikkelen van spelletjes en woordenboeken tot routeplanners. Om deze toepassingen wereldwijd te kunnen verkopen kwam Corinne Vigreux in 1994 bij het team. In 2001 kreeg het bedrijf de nieuwe naam Tom Tom.
 Tom Tom kwam met een mobiel autonavigatiesysteem: de TomTom navigator, dit is een groot succes
geworden en vandaag de dag vind je het in veel auto’s. Iedereen herkent de woorden wel; ‘’Na 300 meter, links afslaan’’.


____________________________________________________________________________


Eco bewustzijn
 is zeker een trend van nu, men wil steeds meer bezig zijn met het milieu en het behoudt van de natuur en dieren. Overal zie reclames over stichtingen, fondsen en giro’s die vragen om een bijdrage om de natuur en dieren te helpen.


Ook kom je steeds vaker kledingmerken tegen die bijvoorbeeld alleen met organisch katoen werken. Het Nederlandse kleding merk ‘’Kuyichi’’ heeft zich als één van de eerste merken ingezet voor het milieu en levert alleen organisch katoen. In sommige spijkerbroeken staat zelfs een code waar je op internet je code kan invoeren en kan kijken waar,door welk bedrijf en door wie je spijkerbroek  is gemaakt.



Ook bij bedrijven zoals Campina kan je nu met een code op internet kijken waar je melkproduct is gemaakt. Men is zich nu meer bewust van het milieu. Ook celebraties zetten zich in voor het milieu, om het goed voorbeeld te geven. Ook kun je bij Campina de melkboeren bezoeken en kijken hoe de melk wordt gemaakt.  Ze organiseren vaak open dagen om te komen kijken.
Steeds meer mensen willen weten waar hun product vandaan komt en of de maker wel eerlijk zijn geld krijgt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten