Trendwatcher: Hilde Roothart
Als trendwatchr koos ik Hilde Roothart.
Hilde is een ervaren Hollandse trendgoeroe. Ze is geboren in 1966 en in 1996 richte ze haar eigen bureau op: Trendslator. Dat houd zich bezig met het onderzoeken en vertalen van trends naar strategieën en concepten, markten en merken. Hilde Roothart is goed bezig, in 2007 en 2009 is ze voor de Trendwatcher of the Year Award genomineerd en in 2010 voor de oeuvreprijs trendwatching.
Hilde is een ervaren Hollandse trendgoeroe. Ze is geboren in 1966 en in 1996 richte ze haar eigen bureau op: Trendslator. Dat houd zich bezig met het onderzoeken en vertalen van trends naar strategieën en concepten, markten en merken. Hilde Roothart is goed bezig, in 2007 en 2009 is ze voor de Trendwatcher of the Year Award genomineerd en in 2010 voor de oeuvreprijs trendwatching.
Ze heeft natuurlijk haar eigen website Trendslator.nl. Ieder jaar breng ze haar vernieuwede boek uit ‘MOOD’. Het boek wordt ieder jaar uigebracht met de nieuwe trends. Het is de bedoeling dat bedrijven haar boek kopen en hun strategieën met behulp van haar boek opzetten. En dat doet ze erg goed, grote bedrijven zoals, voorbeeld: Albert Heijn, phillips en Shell doen er hun voordeel mee. Grote bedrijven dus, daar valt immers het grote geld te halen. (Lees à het boek 300 euro!)
Ieder jaar verschijnt in januari dus haar nieuwe trendboek. In MOOD 10 wil ze aan de hand van zeven trends, REPAIR, PROTECT, REFLECT, FOCUS, CONNECT, HOPE en CHANGE, duidelijk dat bedrijven kunnen werken aan een toekomst vol met kansen in plaats van bedreigingen.. Een beetje vaag, maarja dat moet het ook blijven anders spend niemand meer 300 euro voor haar advies.
Tot slot heb ik hier nog een link naar een interessant filmpje met een interview: http://www.youtube.com/watch?v=0OZsPBy4iIw
Geen opmerkingen:
Een reactie posten