Dat het goed gaat met online daten is een feit. De datingsites schieten als paddenstoelen uit de grond en het einde is voorlopig nog niet in zicht. Internet dating is het stadium van de op de zolderkamer gemaakte sites voorbij. Datingsites worden gerund door grote bedrijven met soms tientallen medewerkers. Volgens marktonderzoeksbureau Jupiter Research zal de omzet van de Europese e-datingmarkt stijgen naar 549 miljoen euro in 2011.[2]
Om bestaande klanten te houden en om nieuwe klanten aan te trekken, zullen datingsites hun diensten steeds verder gaan uitbreiden. Datingsites zullen zich gaan specialiseren, de sites zullen interactiever worden en de onderlinge concurrentie zal groter worden. Ook mobiele datingsites zullen we steeds vaker gaan zien.[3]
Dit een trend ‘van nu’ omdat het tussen de 1 en 5 jaar bestaat, het omslagpunt is gepasseerd maar het groeit nog steeds. Doordat het omslagpunt is gepasseerd bieden datingsites steeds meer verschillende varianten (mini en micro trends) om de volgers te houden en er meer aan te trekken. Op deze manier word de curve zo lang mogelijk gerekt om er zoveel mogelijk winst uit te halen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten