Hallo allemaal,

Welkom op onze weblog!

Wij zijn een groepje studenten van hogeschool INholland. Ons groepje bestaat uit Daniel, Kara, Marisa, Sharmaine, Saar en Maartje.

Onze opdracht was het analyseren van trends, concepten en conceptlanceringen, en het leek ons leuk om dit alles in een weblog te verwerken.

Het resultaat ziet u hier voor u.

We vonden het een zeer interessante opdracht om te doen en hebben er veel van geleerd.

Veel plezier met het lezen van onze weblog.

Reacties en tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Het B-right team!



vrijdag 10 september 2010

Kara: Trends Van Nu

Trends van nu
Een voorbeeld  van een trend van nu is last minute vakanties boeken. Steeds meer mensen wachten tot het allerlaatste moment om te vertrekken, wat voor hotels erg vervelend kan zijn omdat ze pas kort van te voren zich op bezoekers kunnen voorbereiden. De populariteit van de 'last-minute' boekingen heeft ook te maken met internet. Nu iedereen toegang heeft en reizen geboekt kunnen worden via het internet is de handel sterk toegenomen de laatste jaren. Het zijn de best lopende e-commercemarkten van Nederland. [1]


Een ander trend van nu is bijvoorbeeld internet daten.
Dat het goed gaat met online daten is een feit. De datingsites schieten als paddenstoelen uit de grond en het einde is voorlopig nog niet in zicht. Internet dating is het stadium van de op de zolderkamer gemaakte sites voorbij. Datingsites worden gerund door grote bedrijven met soms tientallen medewerkers. Volgens marktonderzoeksbureau Jupiter Research zal de omzet van de Europese e-datingmarkt stijgen naar 549 miljoen euro in 2011.[2]
Om bestaande klanten te houden en om nieuwe klanten aan te trekken, zullen datingsites hun diensten steeds verder gaan uitbreiden. Datingsites zullen zich gaan specialiseren, de sites zullen interactiever worden en de onderlinge concurrentie zal groter worden. Ook mobiele datingsites zullen we steeds vaker gaan zien.[3]
Dit een trend ‘van nu’ omdat het tussen de 1 en 5 jaar bestaat, het omslagpunt is gepasseerd maar het groeit nog steeds. Doordat het omslagpunt is gepasseerd bieden datingsites steeds meer verschillende varianten (mini en micro trends) om de volgers te houden en er meer aan te trekken. Op deze manier word de curve zo lang mogelijk gerekt om er zoveel mogelijk winst uit te halen.




[2] http://www.start2date.nl/toekomstonlinedating.php
[3] http://datingfacts.web-log.nl/datingfacts/trends_in_online_dating/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten